Migratie van WhatsApp Business naar API
Stappen bij het omzetten van WhatsApp Business app naar de API.

Een wereldwijd publiek bereiken is nu eenvoudiger dan ooit dankzij de WhatsApp Business API. De migratie van een WhatsApp Business naar de Business API brengt enkele aspecten met zich mee die we hebben geleerd bij een groot aantal accountmigraties.
WhatsApp biedt officieel een migratiepad van de WhatsApp Business App naar de WhatsApp Business API en dat werkt als een zonnetje. Hier is een kijkje in hoe we het hebben aangepakt en welke lessen we hebben geleerd.
Migreren naar WhatsApp Business API
WhatsApp Business App -> WhatsApp Business API:
- Eerst moet je je weergavenaam laten goedkeuren. Je WhatsApp Business Solution Provider kan dit doen tijdens het instellen van je WhatsApp Business-account in Facebook Business Manager. Deze stap is onmisbaar om een certificaat te maken, anders werkt de WhatsApp Business API-client niet.
- Het is mogelijk om het telefoonnummer te behouden dat al is geregistreerd in je WhatsApp Business App. Het is echter vereist om de oude account dat is gekoppeld aan dat telefoonnummer te verwijderen en vervolgens het WhatsApp Business API-registratieproces te starten.
Terwijl je je nummer migreert, worden alle inkomende berichten in een wachtrij geplaatst door de WhatsApp-servers en afgeleverd na een succesvolle migratie.
Vanaf hier is er geen weg terug; bestaande chats (geschiedenis) kunnen niet worden geïmporteerd zodra het nummer is verplaatst naar de API; profielinstellingen moeten opnieuw worden geconfigureerd. Je voormalige WhatsApp Business App kan daarna niet meer worden gebruikt. - Het nummer staat nu op de WhatsApp Business API.
Alle nummers die zijn ingesteld voor de WhatsApp Business API moeten bij de Business Service Provider blijven die het nummer oorspronkelijk heeft geïmplementeerd. Er is geen manier om het nummer te verplaatsen naar een andere Business Service Provider.