Vier redenen waarom live chat belangrijk is

Overweeg je Live Chat of WhatsApp te bieden voor je klanten? Uit eigen ervaring geef ik je vier redenen om live chat aan te bieden.

Vier redenen waarom live chat belangrijk is
Inzicht en overzicht op Live Chat

Er zijn een aantal belangrijke voordelen verbonden aan een chat- en berichtenoplossing voor klanten. Enkele van de belangrijkste voordelen zijn:

  1. Verbeterde klanttevredenheid: Chat- en messagingoplossingen kunnen bedrijven helpen sneller te reageren op vragen van klanten en ondersteuningsverzoeken, wat kan leiden tot een grotere klanttevredenheid.
  2. Verhoogde efficiëntie: Chat- en messagingoplossingen kunnen bedrijven helpen hun klantondersteuningsproces te stroomlijnen, waardoor ze meer vragen en ondersteuningsverzoeken in minder tijd kunnen afhandelen.
  3. Meer gemak: Met oplossingen voor chatten en berichten kunnen klanten met bedrijven communiceren op hun eigen voorwaarden, op een tijdstip dat hun goed uitkomt. Dit kan vooral nuttig zijn voor klanten die niet de tijd of mogelijkheid hebben om een bedrijf tijdens de normale kantooruren te bellen.
  4. Verbeterde klantervaring: Chat en messaging oplossingen kunnen bedrijven helpen een meer gepersonaliseerde en boeiende klantervaring te bieden door hen in staat te stellen in real-time met klanten te communiceren en ondersteuning en hulp op maat te bieden.

In het algemeen kunnen oplossingen voor chatten en berichtenverkeer bedrijven helpen hun klantondersteuningsprocessen te verbeteren, de klanttevredenheid te verhogen en de klantervaring te verbeteren.

Millenials

Millennials zijn de groep mensen die geboren zijn tussen 1980 en 2000 en ze zijn steeds populairder geworden op het gebied van klantenservice.

Volgens een recent rapport van Software Advice kiezen zij liever voor live chat als de manier om contact op te nemen met merken.

Volgens het rapport is de nummer 1 reden waarom zij de voorkeur geven aan live chat als communicatiekanaal met merken dat live chat de wachttijd drastisch kan verkorten. Met andere woorden, ze willen dat hun problemen in een mum van tijd worden opgelost.

Bekijk de onderstaande infographic en ontdek de details waarom millennials de voorkeur geven aan live chat.

Live chat en chatbots vergeleken
Een strijd tussen twee essentiële tools voor klantondersteuning in het digitale tijdperk.