WhatsApp Business voor meerdere gebruikers en telefoons

Wil je WhatsApp Business gebruiken met meerdere gebruikers en apparaten? Ontdek de mogelijkheden en vind de verschillen tussen de WhatsApp Business App en de API.

WhatsApp Business voor meerdere gebruikers en telefoons
Wat als je WhatsApp Business wil gaan uitbreiden?

In dit artikel leg ik je uit op welke manieren WhatsApp Business meerdere gebruikers ondersteunt. Hoe je WhatsApp Business gebruikt met meerdere gebruikers of op meerdere apparaten hangt af van welk WhatsApp-product je gebruikt:

  • WhatsApp Business App
  • WhatsApp Business API.

Elk van deze oplossingen heeft zijn eigen methode om extra gebruikers en apparaten toe te voegen. Ik zet ze beide uiteen, als je al voor een oplossing hebt gekozen dan kun je de andere oplossing naar wens overslaan. Als je nog geen keuze gemaakt hebt of een verandering overweegt dan kun je hier goed vergelijken.

WhatsApp Business App

WhatsApp heeft de functies en mogelijkheden van de WhatsApp Business App ontworpen gericht op kleinere bedrijven. Het installatieproces is eenvoudig en bedrijven kunnen de app gratis gebruiken.

Met de WhatsApp Business App kun je je zakelijke WhatsApp voor meerdere gebruikers gebruiken. Met de WhatsApp Business App kun je WhatsApp Business koppelen op maximaal 5 apparaten:

  1. telefoon
  2. 4 extra apparaten
Whatsapp Business APP: maximaal 5 apparaten (bestaande uit 1 telefoon + 4 extra apparaten per nummer)
Whatsapp Business APP: maximaal 5 apparaten (bestaande uit 1 telefoon + 4 extra apparaten per nummer)

WhatsApp Business API

Wanneer het gaat om het hebben van meerdere gebruikers in WhatsApp Business API, is het belangrijk om te begrijpen dat de API zelf geen ingebouwde functionaliteit biedt voor het beheren van meerdere gebruikers. Dit betekent dat je afhankelijk bent van een derde partij die een Messaging Inbox-oplossing kan bieden om meerdere gebruikers te ondersteunen.

De derde partij kan een aangepaste oplossing ontwikkelen of een bestaande Inbox-oplossing aanpassen om aan jouw behoeften te voldoen. Het kan functionaliteiten bevatten zoals het toewijzen van chats aan specifieke gebruikers, het delen van conversaties tussen teamleden en het bijhouden van de status van chats.

Het is van essentieel belang om een zorgvuldige evaluatie uit te voeren bij het kiezen van een derde partij om ervoor te zorgen dat hun Messaging Inbox-oplossing de gewenste functionaliteiten biedt om meerdere gebruikers effectief te beheren.

Whatsapp Business API
Whatsapp Business API

Als je van plan bent om meerdere gebruikers in WhatsApp Business te hebben, raad ik je aan om nauw samen te werken met de derde partij die verantwoordelijk is voor de implementatie van de WhatsApp Business API.

Zij kunnen je adviseren over de mogelijkheden en beperkingen van hun Messaging Inbox-oplossing en je helpen bij het definiëren van de gewenste functionaliteiten die nodig zijn voor jouw bedrijf. Door hun expertise en ervaring te benutten, kun je een oplossing vinden die aansluit bij jouw specifieke behoeften en je in staat stelt om efficiënter te communiceren met je klanten.

Vergeet niet dat de mogelijkheden voor meerdere gebruikers afhankelijk zijn van de functionaliteiten die de derde partij biedt, dus het is belangrijk om grondig onderzoek te doen en verschillende opties te overwegen voordat je een keuze maakt.

Lees meer over het verschil tussen WhatsApp Business App en API.

Persoonlijke en zakelijke WhatsApp op dezelfde telefoon
Bent je geïnteresseerd in het gebruik van zowel WhatsApp Messenger als WhatsApp Business op de iPhone? Om persoonlijke en zakelijke berichten efficiënt te scheiden? In dit artikel ga ik dieper in op het gelijktijdig gebruiken van WhatsApp Messenger en WhatsApp Business op een enkele iPhone.